29.06.2008

BAŞÖRTÜM

Bu yazıyı uzun zaman önce yayınlayacaktım ama ksmet olmadı bir türlü şimdi paylaşıyorum sizlerle...

Haberleri izlemekten hoşlanmayan hatta nefret derecesinde dolaşan ben büyüdüm sanırım son yıllarda gündemi takip etmekten geri kalmıyorum.

Başörtülü biri olarak yasağın kalkacağı konusunda çok ümitlenmiştim malesef yine boşa çıktı. Bizler siyasi görüşlerimiz yüzünden başörtüsü kullanıyormuşuz !!! Düşündüm acaba benim ne görüşüm varda bana karşı çıkıyorlar. Ama bende tehdit oluşturacak hiçbir unsur yok…

Benim başörtüsü takma amacım sadece inancımın gereği, neden başkalarının ceremesini ben ve benim gibiler çekmek zorunda kalıyor. Asıl mağdur durumda olan bizleriz. Burası Türkiye demek istemiyorum demeyeceğimde her zaman kötü bir olay olduğunda burası Türkiye böyle şeyler normalmiş gibi konuşulması sinirlerimi bozuyor. Evet burası Türkiye cennet vatanımız ama ne olur rahatça yaşama hakkımızı verseniz, ne olur illa ezilmek zorunda mıyız?

Kimilerideşöyle diyordu: ” Üniversiteleri sırf başörtüsü taktığı için bırakan kimse yok okumaya devam ediyorlar.”

Ne demek bu ya mecbur bırakıyorsunuz bizleri okumayalım mı yani???? Tabii nasıl okuduğumuzu okumaya çalıştığımızı ancak bizler bilirz. Herkes üniversite kapısından geçerken, bizler DUR!!!! NEREYE lafını işitiyoruz.

Ülkeyi nasıl kalkındıracaksınız, nasıl eğitimli genç nesiller yetiştireceksiniz? Bizler nasıl çocuklarımıza iyi bir gelecek sağlıyacağız? Bu hayat şartlarında....


Parası olan zaten yurt dışına gidiyor, ya bizler ne yapalım...

Haydi kızlar okula diyen sizler, haydi kızlar evlerinize diyorsunuz. Bu nasıl bir aykırılıktır anlamış değilim







Bu durum aldı başını gitti geleneklerimizede saygısızlık başladı...








17 yorum:

Adsız dedi ki...

Alla hu akhbar!!!

Adsız dedi ki...

bloğun hayırlı olsun mersav ismini bilmiyorum :)bak şimdi bu çok hassas bir konu benim başı kapalılara saygım sonsuz üstelikte baba tarafımm sülalem hepsi kapalıdır 5 vakit namazında insnalardır.ben açığım fakat Kuranımı da okur ibadetimi de ederim çok şükür ki Allah yolumuzdan da şaşırtmasın.Seninki daha güzel başını da örtmüş dini duygularını eblki bi adım önde yaşıyorsun takdirlik bi durum bu fakat ben üniversitelere kamu kurum ve kuruluşlarına türban girmesin diyenlerdenim.Atatürk bi ülke kurmuş bi altyapı hazırlamış Cumhuriyet demiş Laiklik demiş neden toplumdaki bölünmelerin önüne geçmek için adam o ilke ve inkilapları koyarken sanırım boşa düşünmemiş bir vatan var etmiş.Anayasa yı çok iyi bilmiyorum yani tabiki bir vatandaş olarak içeriğini biliyorum anayasamızın,resimde anayasada türban yasağı yok diyor ya satırı satırına bilmiyorum var mı yok mu? fakat bi yasak var olmalı ki şuan o türbanı okullara sokmaya çalışan şahıslara kapatma davası açıldı demekki bir yasak sözkonusu! sakın yanlış anlama beni oldu mu Mersav başörtüne saygım sonsuz üstelik ilerde bunu bende yaparım hiç belli olmaz :)

AŞK... dedi ki...

ne desem boş bu **** için Allah kolaylık versin anneme ve siz değerli tesettürlü arkadaşlarımıza zor iş :(((

Adsız dedi ki...

fulya samimi olduğunu biliyorum ama çelişkili bir düşünce değil mi. Atatürk yasaklamadı ki bu başörtüyü , kaldı ki o yasaklasa da yanlışsa değiştirilemez değil bu durum. Allah 'ın emrettiğini söyleyen herkez şurda serbest burda değil dememeli başörtüsü için. emir yok diyen de dinini eksik ve yanlış biliyor demektir ki o zaman inancını sorgulamalı. örtünüp örtünmemek tamamen kişisel tercih olmalı ve de...
kişisel tercihlere saygısı olmayan bir ülkenin anti demokratlığından hiç bir şüphem kalmaz benim. bu ülke antidemokrat malesef:(
bu durumun bir an evvel düzelmesini diliyorum, diliyorum ama düzelmiceğini de tahmin ediyorum. düzelse siyasi rant sağlayan çevreler neyle avunacaklar yoksa. biri yasaklıcam diye oy toplarken ,diğeri yasağı kaldırcam diye oy topluyorken bu sorun asla düzelmicek gibi:(
olan sadece inancı gereği, kişisel tercihi olarak örtü kullanan haımlara oluyor:( yazık...
nevbahar01.blogcu.com

Adsız dedi ki...

ben düşüncelerimde hiçbir çelişki bulmuyorum dediğim gibi Atatürk bir ülke kurmuş tabiki ülke kurmuş derken bunu tek başına yapmıyor yani neyse konu bu diil yani Türkiye Türkiye olurken bi altyapı oluşturulmuş Laiklik denmiş mesela eğer bunun yanlış bişi olduğu düşünülüyorsa tayyip ve ekibi çok akıllı insanlar bir araya gelip ulu önderimiz gibi önder olup sanırım başka bir kara parçası üzerinde yeni bir ülke kurulması gerekiyor die düşünüyorum ben.Yani Atatürk gibi bi önderin kurduğu ülkenin sadece altyapısından bişiler değiştirmek ona karşı çıkmak Ata'ya saygısızlık olmaz mı? üstelikte hazıra konmaktır bunun adı.ben böle düşünüyorum bu tıpkı şeriatla yönetilen ülkelere açın başınızı demek gibi bişi nese bunlar derin mevzular ve ben siyaset anlamam siyasette yapmıyorum hoş o kadar bilgiye sahip diilim ama dilimin döndüğünce fikirleirmi beyan ettim fazla yorum getirmiycem çünkü bu çok hassas bir mevzu ama alt yazı geçmeliyimki başı kapalı insanlara saygım sonsuz üstelik biz başı açıklarda namussuz ya da dinsiz imansız diiliz dini bilgiyi inanışı sorgulamak ayıp kaçar die düşünüyorum !

mersav dedi ki...

>>>>Nevbahar:evet sadece inancı gereği örtünen kişiler bu durumdan muzdarip:(

>>>>Fulya:Teşekkürler fulya:)
Fulyacım bizlerin başörtümüzü takmak istmemizle Ata'mıza saygısızlık ettiğimizi düşünmüyorum aksine büyük saygımız var ayrıca ben bugüne kadar hiçbir kanun maddesinde görmedim son karikatürü özellikle bu durumdan dolayı ekledim...
Ayrıca bi zamanlar üniversiteye başörtülü girilebiyordu.
"""başı kapalı insanlara saygım sonsuz üstelik biz başı açıklarda namussuz ya da dinsiz imansız diiliz """"
Böyle bir görüşede kesinlikle karşıyım ne başörtülüler için ne başı açıklar için söylenmesi bile söz konusu olamaz .Namus, iman, vicdan yürekte ve beyinde olur dış görünüşle hiçbir ilgisi yok
Saygı duyman tabiki bizim için çok önemli .
Bir düşünsene nasıl bir bireyin kapanması için zorlanması yanlış bir durumsa buda aynı derecede vahim bir durum .
Bu ülkede Cumhuriyeti tatmış bireyler olarak farklı bir rejim neden istensin ki bunu yapmak isteyenler sadece ülkeyi yıpratmak isteyenlerin uydurması bizlerde onların ceremesini çekiyoruz .
Gerçekten bulunduğumuz durumu kelimeye dökmem imkansız düşünsenize başı açık birini zorla kapatmak gibi.Bu örneği vermek istemezdim ne yazıkki başka türlü anlatamam:(

Adsız dedi ki...

Allah yardımcınız olsun diyebileceğim hiç bişi yok keşke böle ikilik yaratılmasa zor içinden çıkılmaz durum sizler neyse de bu başörtü olayını saptıranlar yüzünden herkes birbirine düşman yetişiyor sizler tamam kendi içinde kapalılığı yaşayan insanlarsınız fakat benim karşı çıktığım nokta şu bunu sadece başını örtmekle kalmayıp ileri boyutlara taşımak isteyenler var bu ülke başında ! Kimbilir belki de ülke rejimini herşeyi önce başörtüsünden girip sonra çok daha ileri boyutlardan çıkılabilir sanırım önlenmeye çalışılan bu.yoksa şuna emin olun başı örtülü herkese tüm insanlıkğın saygısı sonsuzdur.O mitinglerde başörtüsü gelmesin die çırpınan insanlar bile anası bacısı kapalı hatta kimileri kendi de kapalıydı.Bak mesela İran'da bayanlar çadorla dolaşıyor belki iranda'da örtünmek istemiyen bayan var neden onlar açık gezemiyor bak onalrında kısıtlanan şeyelri var ben bu türban konusuna ülke rejimi açısından bakıyorum daha çok ve herkes yaşadığı ülkenin rejiminin farkında olmalı(bu arada İrandaki kapalılık olayı okuduğum bir kitaptan biliyorum belki yanlışım vardır orada tüm bayanlar kapalı mı onu da bilmiyorum)üstelikte kimse size başınızı örtmeyin demiyor rahatlıkla sokakta gezebiliyorsun dimi o şekilde sana dönüp aç başını diyen oluyor mu ama belli yerlerde kısıtlama olmak zorund açünkü üleknşn bütünlüğü açısından bazı şeylar önlenmeli.bu arada evet namsuun Alalh yolunda olmanın kapalık açıklıkla alakası kesinlikle yok ben kendimden biliyorum yazın bikini giyer ama Kuranımı elime alıp okumayı da bilirim kandilimi bayramımı seyranımı bilirim.Yalan laf konuşmam,içki sigara kullanmam yaşım 24 ve elime erkek eli değmedi kişinin Allah yolundalığının ölçütü tabikide başörtüsü diil. Kişinin kalbinin ve beyninin testtürlü olması mühim olan.Benim de beynim tesettürlüdür bu arada :)bu arada pek çok tesettürlü arkadaşım var.

mersav dedi ki...

bu kadar samimi ve içten konuşman beni mutlu etti:)...
araya fitne, fesat ve ülkeye gerginlik tohumları atmak isteyenler yüzünden sen ve benim gibiler asıl çekenlerdir
Bu arada iranda evet kapatılma konusunda zorlama var ve yapılmadığı takdirde cezalı sayılıyorlar (cezalrı nedir bılmıyorum o durumuda karşı oldugum için bilmekte istemıyorum açıkcası...)
tekrar teşekkürler FULYA

Adsız dedi ki...

evet ya açıklardan da adi insan var kapalı olupta kapalılığı lekeleyende var o nedenle dinle imanın kimde olduğu belli diil.Bu dünyanın öbür dünyası da var bende senin beni anlamış olmana sevindim ve hakikaten kapalılara saygım büyük aslında demin kendime özel şeyleri bahsetmek istemezdim övünür gibi işte ben buyum der gibi hani olur ya dini gösteriş için yapanlar ben de öle oldum gibi ama kendimi izah edebilmeyliydim bu nedenle kendimden bahsettim :) bende gerçekten beni anlamış olmana sevindim.derdim maksadım polemik felan asla diildir böle konuşurken çok dikkatli davranırım kırıcı olmamak ve tartışma yaratmadan fikirleirmi sunmak için :) ben de gerçekten tşk ederim sitende böle şeyler yazmama izin verdiğin ve anladığın için

KelebekGibi dedi ki...

Yazdiklarina katiliyorum!
Insanin basörtüsüne bakmaktan o zeki birsürü insani kaybediyorlar. Burada gecende bir kapali bayan Üniversiteyi birincilikle bitirdi gazetede okudum! Burada dediysem Viyana'dayim ben.
Yani ne vardiki o bayan ülkesinde okuyabilmis olsaydi! Yurtdisindakiler daha iyi bu konularda!
Bence bu sekilde hicbir sonuca varilmaz!
Hani insan haklari var, özgürlük var ee nerede o halde?
BIr insan inancinin gerektigi gibi yasayamiyorsa ne bicim özgürlük bu!
Ben sahsen yurtdisinda yasayali gördümki burada o kadar cesit insan varki bir arada yasayan, ne güzel! Yani türlü türlü dinlerden, hatta dinsizler...Ama bu yönden hicbir zaman sorun olmuyor bir yerlerde, kimse dininin gerektigi gibi oldugu icin kinanmiyor!
Herkes birbirine saygili olmali!
Okumak ugruna yola koyulmus insanlari engellemek gelecege yönelik iyi degil! O kisiler nasil faydali olsun vatanina, yasamina, ailesine!
Bence tersine olmali!
Yeterki herkes okusun, kültürlü olsun diye yollar acilmali! Sadece basörtülüler icin degil, her türlü engeli olanlarada!
Bu konular beni üzüyor!
Yani eminim baska ülkeler bu konuda takili kaldigimiza dalga geciyorlardir! Hatta bazilari sasirip soruyolar, neden kendi insanina böyle yapiyorlar diye!
Hayirlisi olur umarim!

mersav dedi ki...

>>>>kelebekgibi:aminnnn hakkımızda her zaman için hayırlısını istiyorum(z).
Huzurlu bir ortam burada fazlasıyla oluşturulabilir geçmişte nasıl olduysa aynı şekilde...
önemli olan farklılıklar içinde birlik olmayı bilmektir.

Adsız dedi ki...

Bir başörtülü olarak üniversitemin Atatürkçü Düşünce Topluluğu başkanıyım ve bu durum bazılarına(!) rahatsızlık versede, kaçsada keyifleri ben mutluyum halimden :)
Bu arada başörtüsünü kullanarak siyaset yapmak ne kadar bayağı ise aynı şekilde Başbuğ Atatürk'ü de kullanmak o derecede aşağılık bir harekettir..
Allah korusun savaş çıksa "senin başın örtülü sen cepheye gelme" mi diyecekler, yoksa tırnakları, saçları bozulmasın diye kendileri mi kaçacaklar cepheden..
Boş işler bunlar, önemli olan insanın zihninin içidir, başımdaki örtüyü alabilirler ancak yüreğimdeki iman aşkını, vatan sevgisini nasıl alacaklar..

http://buyukguzel.blogcu.com/13917351/

ve

http://buyukguzel.blogcu.com/7511961/

;)

mersav dedi ki...

>>>>büyükgüzel:"Boş işler bunlar, önemli olan insanın zihninin içidir, başımdaki örtüyü alabilirler ancak yüreğimdeki iman aşkını, vatan sevgisini nasıl alacaklar.."

Hiçbir şekilde alamazlar...
Yazılarını okudum tebrik ederim.

Adsız dedi ki...

Malesef; birileri tepeye cıkmak icin hep baskalarının omzuna basıyor... En muhafazakar görünen su anki hükumet dahi bunu kullandı bence. Demokrasi falan filan hep yalan bu alemde...

Adsız dedi ki...

@atasagun=> Bilmem ne zaman, hangi yerde vuku bulan olaylarda aynıydı.. Yani hep birileri birilerinin omuzlarına basarak çıkıyordu bir yerlere.. Ama bir gün canına tak etti bu asil milletin ve verdi dersini emperyaline, yabanına..
Ve ben bu asil milletin kanıyım, çocuğuyum; tıpkı sen gibi, tıpkı binlercemiz gibi..
Şimdiki hükümet konusuna gelince ise, 1923'ten sonra bu şanlı zaferimizi sindirmeye çalışan ancak sindiremeyen İsrailoğulları'nın, sabetayların bir eseri..
Ancak bilmelidirler ki;Allah'ın kılıcı olmuş büyük bir neslin torunları, Büyük Türk Milleti sadece ve sadece 50 yıl esaret altında kalmıştır..
Çok karanlık ve keskin virajlardan geçiyoruz bu doğru ama eksik; çünkü kaptan köşküne oturmak için sıranın bize geldiğini de biliyoruz.. Sen, ben, biz ve binlercemiz ;)

mersav dedi ki...

ne güzelde söyledin büyükgüzel yüreğine sağlık:)

Adsız dedi ki...

mrb :)pek yorum yazmayı sevmem, sanada yazmıyom:)..ama sürekli ziyaret ediyorum... konu hakkındaaa ümitvar olalım diyorum elbet sorunlar kalmayacak ülkemizde...