19.07.2008

Güvercin Yumurtası

Arka balkonumuzu pek kullanmayız bomboş durur öyle balkona gittim biraz toparlim serin olur sandalye atar oturuz diye temizlemeye başladım bi baktım balkonun köşesinde yumurta var.



Sanırım güvercin yumurtası. Tabi yumurta yeri bozulmasın diye hiç ellemedim temizlemeyi başka güne bıraktım . Takip ettim bir kaç gün güvercin gelip gidiyormu ama yok bekledim bekledim gelmedi yada ben görmedim.




Sonra dayanamadım yumurtayı aldım elime şöyle güneşe doğru tutup baktım yumurtanın içi kurumuş gibiydi aha dedim bu bozulmuş yaaa:( bende güvercin besleyecem diye sevinmiştim ,sonra kırdım yumurtayı gerçekten düşündüğüm gibi çıktı.

Hevesim kursağımda kaldı anlayacağınız:(


Çok severim güvercinleri resimlerdede bu yüzden hep güvercin kullanıyorum:) Hayranlık eskiden beri var abimle damımızda güvercin beslerdik paçalı,taklacı... çok zevkliydi yaa daha sonra çarşının merkezine taşınınca apartman çoçuğu olduk çıktık gerçi ben çocukluğumu çok güzel yaşadım fakat bunu kardeşlerim için söyleyemem ben yaşadığım çocukluğun çeyreğini yaşamamışlardır.


Yeni nesil teknoloji çoçuğu bende pek eski sayılmam ama çağ hızlı ne yapalım eski olduk bizde:p


Ya Rab ne güzel yaratmışsın :)))

6 yorum:

Adsız dedi ki...

30 yıldır bu evde oturuyoz(ben yaşım itibari ile 24 yıldır :) )ve ilk kez bu yıl balkona kuş yuva yaptı.En başından anlatayım bundan 2 ay önce felan ot,çöp toplayıp getirmiş ama öle sakat bi yere yapmışki yuvayı,çöpler düşüyodu yere ben çöpleri yuvaya koyuvercektim yuva yapıvercektim ama insan kokusu olunca gidermiş oradan o nedenle düzeltememiştim :( ot çöp durmuyo ya yerinde yuva bozuk olunca yumurta sen yere bi düş kırıl nası üzülmüştüm tam 2 tane yumurtası düşüp kırıldı :( en sonunda düzgün yapmış yuvasını ve yumurtadan kuş çıktı balkon bir batmış o doğum esnasında anlatamam :) kuş ta büyüktü he öle küçük diildi sonra uçmayı bilmediği için bi süre yuva da bekledi hatta balkon parmaklarının üzerinde bi oraya bi oraya gidiyodu kedi kapmasın die kontrol ettiğim günler oldu :) bigün baktım ki uçmuş gitmiş ama geri geldi geçen gün yuvadaydı annesi mi kendisi mi bilmiyorum ama :)

Pakous dedi ki...

Günaydin

Gelin Ayşe dedi ki...

Hiç sorma Mersav, bizim arka balkondada var bu yumurtalardan. Kıyamıyoruz da, ama çok kirletiyorlar güvercinler heryeri.

Beyaz güvercin kadar güzel bişey var mı? :)

çii dedi ki...

biz debeslerdik eskiden...
hepsine ad koyardım, yawrular benden sorulurdu... işi abartıp doğum günlerini yazdığım bi defter tutmuştum...
hala aynı evde oturuyoruz ama satalı çok oldu güvercinleri...

Resul Savran dedi ki...

Baktim ki bizim balkona bir guvercin yumarta yapmis,yomurta dusecek gibiydi.Guvrcinin yeri sogutu. Bende yumurta kirilmasin.usumesinler diye,bir yer yapip yumartayi icine koydum.baktimki guvercin yumartasinin yanina gitmez oldu.Tekrar bende yumartayi alip guvercinin yanina koydum.Ayni sekilde yanlarina asili yemde koydum.ama iyice guvercin yumurtasindan sogur olmustu. Guvercinin saglamklastirim derken,elmde olmayarak cokta korkutmustum.benim anlamadigim oteki gun,ne guvercin ne yumurta nede asitigim yem vardi bunlara ne oldu.Guvercin alip gitmis olabilirmi? Bu konuda bilgi sahibi degilim.beni aydinlatirsaniz cok sevinirim.

mersav dedi ki...

merhabalr Resul açıkcası bu derece bilgiye sahip değilim ama kesinlikle yumurtaya dokunulmaması gerektiğini biliyorum. Hatta yuvalarılay insanların ilgilendiğini anladıklarında yumurtayı yuvadan atarlar bi daha gelmezler o yuvaya. yumurtayı atmıştır yemide her kuş alabbilir :) ama üzüldüm :(