3.07.2008

Salça yaparsam:)

Kaç gündür sürekli çalışıyorum(uz) yorgunluktan ve sırt ağrımdan ölecem (abartım sanki:p). Ne mi yaptım(k). domates salçası...

Normalde bu sıralar yapılmaz ama ihracat kesildiği için domatesin fiyatı düştü ve bizim tasarruflu hanımlar tam zamanı deyip işe koyuldu.

Pazara gidip domates, uygun fiyattan ve en güzelinden aldık iki aile için 25 kglık tam 19 kasa aldık onları tam dör kat yukarı dama taşıdık daha doğrusu taşıdılar ben o sıra eve kaçtım ehehe:) gittiğimde taşıma işine bitirmişlerdi bıraksam üstüme saldıracaklardı yokluğum gözlerine batmış sonra üzüldüm ama yaa içlerinde erkek olsa yardım edecek çok üzülmezdim( erkeklere karşı tavrım yok canımmm sadece kuvvetliler ya hani o bakımdan:P) ama hepsi bayan 6 kişi 4 ü 15 yaş altı az önce güldüm ama şimdi keşke bende olsaymışım diyorum.


Taşıdıktan sonra diğer gün bütün domatesleri yıka, doğra üzerine tuz serp ve bir gün beklesin yumuşatıktan sonra hepsini elinde ez suyunu çıkarmak için süzgeçten geçir ve suyunu kapkaçak ne bulursan içine dök ve kurutmaya başla.Şimdi kuruma aşamsına geçti. Bu arada salça yapımının tarifini verdim:)


Kasalardan birini boşalttıktan sonra ablalardan biri kasayı ters çevirip üzerine oturmaya kalktı oturduğu gibi kasa içine çöktü :D çok komiklti ya kasa içinine çöktüğünde surat ifadesini görmeliydiniz.Şöyle herkes birbirine baktı. Ardından gelen bir gülme patlaması muhteşemdi:)

Üç gündür salçayla uğraşıyoruz bi yardıma gelelim demeniz yauv harap ve bitap durumdayım, yazıyı yazarken klavyeye başımı koyup uyuyacak moda girdim.Şu resimleride ekleyeyimde kaçayım ben yoksa uyuya kalcam:)

Ya resimleri bilgisayara atamadım sorun var artık başka zaman yükleyeceğim.

8 yorum:

AŞK... dedi ki...

bu salçayı kaynatırken çıkan koku varya hastayım o kokuya :)

Gelin Ayşe dedi ki...

eheheh ilk kez kaynanamda gördüm bu salca yapımını. Yeni evlenmiştim. Böööö cok sıkılmıştım.

mersav dedi ki...

>>>>ferewell:ben pek sevmem o kokuyu :)
>>>>gelin ayşe:valla öyle sıkıcı ama eğlenceli yanları oluyo bazen:)

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun salçanız afiyetle yersiniz artık :) ben çok severim o salça yapma tantanasını annem biz küçükken kendi yapardı hep salçayı ablam ve beni oturdu başına doğrardık bi güzel ellerimiz domates kokardı ne güzel :)annme diyorum anne salçayı kendimiz yapalım kadın uğraşmıyor atık hazır alıyor:( ama ev salçası gibisi yok

mersav dedi ki...

teşekkürler fulya:) zahmetlide olsa gerçekten ev salçası gibisi yok:)
yakında biber salçası maceramızda yerini bulur burada heh:)

Adsız dedi ki...

saolasın :)şey ya blogcumuz antika takılıyo bilion ziyaretçileri güzel karşılamıyo bu aralar kapıyı açmıyo :)ev sahibesi olarak diom ortalığı toplıyım hoş karşılıyım ama yok bende giremiyom :)

Adsız dedi ki...

Ben kimlikte Sivas hiç gitmedim görmedim örfünü,adetini,havasını, suyunu bilmiyorum :( ama doğma büyüme İzmirliyim.Bu durumda İzmir+Sivaslıyım diyorum hep :)

mersav dedi ki...

Bende doğma büyüme Mersinliyim ama memleketimi gidip görmek hatta 1 yıl yaşama imakını buldum keşke fırsatını bulup gidebilsen memleketin yeri her zaman ayrıdır:)